Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Yoga

Av blood - 27 september 2012 22:44

Yoga

 

Här är enkla yogaövningar att börja med. Börja med att sitta med korslagda ben. Fokusera på andningen. Håll in magen och spänn rumpan. Andas in genom näsan och ut genom näsan. När du gör de olika enkla yogaövningarna ska du tänka på din andning och hur rörelserna känns i kroppen. Var snäll mot dig själv och ta inte i för mycket. Gör inte mer än kroppen orkar med. Det är genom att göra övningarna regelbundet några gånger i veckan som du blir starkare och mer flexibel.

 

Första övningen - Katten

 


Katten – stå på knä med knäna höftbrett isär och med händerna på golvet, axelbrett isär. Håll in magen och andas in och titta upp. Andas ut och krumma ryggen och tittta ner. Upprepa 5 gånger.


Andra övningen - Barnet


Barnet – sitt på knäna med fötterna ihop och knäna höftbrett isär. Sitt med rumpan på fötterna. Andas in och håll in magen och sträck på ryggen. Andas ut och böj från höften med rak rygg samtidigt som du för armarna framåt. Låt pannan vila på golvet. Håll positionen i 3-5 andetag.
 
Barnet är en avslappnande position och kan enkelt göras av alla. Barnet är en bra kontra position till alla positioner med bakåtböj. 
 
Tredje övningen - Trädet

Trädet – böj höger ben och sätt fotsulan mot innsidan av vänster lår. Sätt ihop handflatorna mot varandra framför bröstet. Fokusera på en punkt för att hålla balansen. Höfterna ska vara parallella. Håll in magen och knip med rumpan, sträck på dig och sträck upp armarna över huvudet.
 
Fjärde övningen - Stående vid vinkel
 
Stående vid vinkel – stå med benen 3-4 fötter brett och båda fötterna pekar framåt och lite innåt. Håll in magen och sträck på ryggen. Andas ut och böj från höften med rak rygg. Böj ner så långt du kan utan att böja nedre delen av ryggen. Håll i 3-5 andetag.
 
Femte övningen - Dandasana
 
Sittande med raka ben och rak rygg (Dandasana ) – sitt på yogamattan med raka ben och rak rygg. Håll denna position i 5 andetag.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blood - 22 oktober 2012 21:15

Idag har jag haft feber så jag kunde inte träna. Synd. Jag behöver det för att stärka mitt knä. ...

Av blood - 19 oktober 2012 23:31

Det är min kompis hund Pärla. Hon är jätte söt. Men hon skäller ofta på dem hon inte känner...

Av blood - 19 oktober 2012 23:27

Jag är vaken och är hur pigg som helst. Jag vill inte sova men jag måste tvinga mig själv till det snart. För jag ska träffa en kompis jag inte har träffat på sju eller sex år. Det är länge. Jag saknar honom. Han kommer ifrån Växjö men bor i Kalmar o...

Av blood - 15 oktober 2012 09:07

I dag fyller jag tretton år. Jag har undrat i dag om man har glömt bort mig i skolan...

Av blood - 8 oktober 2012 09:44

Hej! Just nu bloggar jag via mobilen när jag har franska. Det går jätte bra. Det är skit tråkigt. Jag ska ha simning på idrotten i simhallen. Jag vill inte. Men jag glömde kläder så jag ska gå runt Växjö sjön i stället. Jag vill inte. Blir nog så ...

Presentation

Jag är en tjej som gillar allt som är killigt inklusive kläder. Jag hatar allt som är tjejigt förutom kajal. Jag älskar kajal. Jag skriver denna bloggen för att få ut mina känslor och annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards